Dunia Herba HPA

Minyak Pati Sepang

Posted on: 4 Oktober, 2006

minyak-pati-sepang.jpgMinyak Pati Sepang ini menggunakan ramuan Kayu Sepang tanpa sebarang adunan bahan kimia moden. Ia dirumus khas untuk perawatan kulit muka terutamanya bagi menghilangkan tompok hitam, menghaluskan kulit dan membuang kotoran di muka.

Antara keistimewaan Minyak Pati Sepang ialah:-

1. Menanggalkan dan membuang sel-sel kulit yang telah mati pada lapisan kulit agar tidak terkumpul.

2. Mengelakkan terjadinya jerawat akibat daripada penebalan kulit dan penyumbatan liang-liang kulit.

3. Membersihkan kulit secara mendalam hingga ke liang kulit.

4. Sinergikan bersama Bedak Awana atau Tompok Hitam atau Jasmin sebagai butiran kasar yang dicampur untuk tujuan scrub.

5. Menghaluskan permukaan kulit.

6. Merangsang pertumbuhan sel-sel yang baru dan masih segar.

Komposisi (75 ml per botol) :

Kayu Sepang

Dos :
Campurkan Minyak Pati Sepang dengan Bedak Awana menjadi ‘Cleanser’, oleskan ke bahagian muka dan biarkan selama 2 jam. Bersihkan dengan menggunakan kapas kecantikan atau sabun khusus untuk wajah. Lakukan setiap malam menjelang tidur, dalam seminggu, InsyaAllah wajah anda menjadi putih, bersih, kencang dan berseri. Untuk memperolehi hasil yang lebih cepat, ambil Paramaria Plus, pagi 2 kapsul malam 2 kapsul.

Harga :

Semenanjung : RM10

Sabah/Sarawak : RM12.50

Advertisements

28 Respons to "Minyak Pati Sepang"

assalamualaikum..
berapa kali penggunaan minyak ini yg di campurkan dgn bedak awana dalam seminggu adakah tiap hari atau beberapa kali seminggu?

assalamualaikum..
berapa kali penggunaan minyak ini yg di campurkan dgn bedak awana dalam seminggu adakah tiap hari atau beberapa kali seminggu?

Apakah di Indonesia kami bisa mendapatkan produk minyak pati sepang ini?

Apakah di Indonesia kami bisa mendapatkan produk minyak pati sepang ini?

Yth Yuli, buat masa ini, produk ini belum dipasarkan lagi di Indonesia. Sila lihat senarai produk HPA di Indonesia melalui laman web ini >> http://hpaku.com/product.htm . Harap maklum.

Yth Yuli, buat masa ini, produk ini belum dipasarkan lagi di Indonesia. Sila lihat senarai produk HPA di Indonesia melalui laman web ini >> http://hpaku.com/product.htm . Harap maklum.

assalamualaikum,

saya kurang faham penggunaan minyak pati sepang + bedak tompok hitam/bedak awana ni..saya baca dekat laman web dia suruh pakai tiap2 malam selama 2 jam, tapi bila tanya pada stokis tempat saya membeli barangan tu dia cakap boleh pakai seminggu 2 kali saja (maksudnya tak boleh pakai hari-hari) dan biarkan 10 minit lepas tu basuh, begitu jugak dgn ubat-ubat herba yg lain dibotol tulis cara makan lain, tapi bila baca dekat laman web lain..org yg jual lain pulak peneranganya.
saya dah jadi confius, mana satu saya nak ikut.

Waalaikumussalam Pn Zaliha, sebenarnya mana-mana cara pun boleh. Semuanya insyaallah ada hasilnya sama ada cepat atau lambat. Ada stokis yang boleh ciptakan sinergi tersendiri…tak ada masalah…Bagi ubat2 dalam bentuk kapsul pula, pada botol memang ditulis 2 biji tapi untuk permulaan boleh ambil sebiji sahaja lepas tu lama2 bole tambah jadi 2-3 biji. Semuanya terpulang kpd anda utk mengikut mana-mana panduan dan nasihat yg diberikan. Paling baik ialah anda ketahui dulu punca masalah penyakit anda melalui diagnos tapak tangan atau anak mata. Wassalam.

minyak pati sepang apa sudah ada di daerah malang?trus klo penggunaannya dicampur dengan bedak jasmin untuk mengobati jerawat apa bisa?dan harganya berapa?

Soalan dari Wati:
https://duniaherbahpa.wordpress.com/2006/10/04/minyak-pati-sepang/#comment-959

minyak pati sepang apa sudah ada di daerah malang?trus klo penggunaannya dicampur dengan bedak jasmin untuk mengobati jerawat apa bisa?dan harganya berapa?

Jawapan utk Cik Wati:

Anda boleh semak senarai produk HPA yg ada di Indonesia melalui web ini: http://www.hpa-indonesia.net atau http://hpaku.com/product.htm . Utk lebih kepastian, sila hubungi staf HPA di Indonesia. Minyak Pati Sepang ini bisa dicampur bersama Bedak jasmin utk menghilangkan masalah jerawat. Saya kurang pasti harga produk ini di Indonesia. Sila layari website yg diberikan utk keterangan lanjut. Wassalam.

adakah minyak pati sepang ini sesuai untuk kulit berminyak?

Salam Pn Liza, cadangan kami utk masalah kulit berminyak ialah dgn menggunakan Sabun Asiatica atau Sabun Whitening utk cucian muka dan sinergikan Minyak Pati Sepang bersama Bedak Awana atau Tompok Hitam atau Jasmin sebagai butiran kasar yang dicampur untuk tujuan scrub. Wassalam.

saya dah guna minyak pati sepang nii..mmg berkesan..kulit saya dulu byk jerawat coz tinggal guna some produk ..parot pun hilang…cume amik mase sket la tapi sesuaila parot jerawat lama…tapi tak abeh pun lagi sebotol dah nampak kesannya..tak payah pening nak beli produk mahal2..utk hilangkan parot jerawat..pakai pun senang..sebelom nak tido jerk…cuci muka ngan sabuin pegaga n sekali sakala bedak awana jadi masker….cubala…yang penting yakin dan sabar dgn usaha….

saya ada guna bedak tompok hitam dgn tujuan nak hilangkan bintik2 hitam di muka,so saya jadikannya scrub campur air saja.tapi bintik hitam itu makin bertambah & kulit muka jadi tak seimbang warna,apakah sebabnya

Salam Nor, anda perlu mencuba Sabun Pegaga terlebih dahulu sebelum menggunakan Bedak Awana. Kemudian, sinergikan bersama Bedak Awana atau Tompok Hitam atau Jasmin sebagai butiran kasar yang dicampur untuk tujuan scrub. utk kesan yg lebih baik. Wassalam.

assalammualaikum,
di muka saya mempunyai tompok hitam yg banyak ,apakah yg perlu saya gunakan , bagaimana caranya & dimana boleh saya dapatkan di Johor Baharu. Terimakasih

salam. saya mempunyai kulit berminyak, berjerawat kecil, mempunyai parut jerawat, kulit muka kusam, juga kulit ‘sunburn’ akibat terdedah kpada chya matahari.
Apa produk yg sesuai untuk sy?

salam.
kulit muka saya berminyak, ada jerawat kecil, parut2 jerawat, jeragat cket, kulit muka kusam, sunburn yg teruk disebabkan terdedah kpd cahaya matahari, kulit menjadi gelap.
Apa produk yg sesuai utk sy?

Salam Imah, tompok hitam dimuka (freckles/jeragat) boleh dihilangkan menggunakan kombinasi bedak tompok hitam dan minyak sepang.Sapukan adunan itu 2 atau 3 kali sehari terutama waktu pagi atau malam.InsyaAllah dalam tempoh seminggu tompok hitam akan hilang.Disamping itu jangan lupa pengambilan omega 3 (kapsul/soft gel).

Salam…
Mcm mana pulak kalo kt nak gunakan minyak pati sepang dgn bedak jasmin? langkah2 nya sama mcm bedak awana jgak ke?

askum??saya nak tanya kalau parut jerawat pula adakah produk ini blh mengatasi masalah kulit di muka saya??

salam.leh x pkai myk pati sepang ngan bedak jasmin setiap mlm.tq

salam.saya ada masalah muka yanr berjerawat ,,kulit muka berminyak serta parut jerawat..sudah byk saya mencuba produk2 kecantikan tp msh blum hlg..adakh produk hpa ini dapat membantu saya??apakah produk yang sesuai dgn masalah saya ini & brp harganye??

salam. saya baru jalani rawatan resdung . kulit muka saya jenis kering & berjeragat. apakah produk yg sesuai dgn saya utk hilangkan jeragat sekaligus resdung yg teruk. sekian.

Salam, bolehkah bedak tompok hitam yang diadun dengan minyak pati sepang untuk menghilangkan jeragat di muka dibiarkan semalaman (dibawa tidur)

Terima kasih

Salam,
Anak saya baru2 ini didiagnosed mempunyai tanda2 awal
breast cancer. Dia disyorkan mengguna minyak sepang utk
disapu pada payu dara selain mengambil paramaria (melancarkan
perjalanan darah) dan teh tuju angin (buang angin).
Mohon penjelasan;
Apa kaitan antara minyak sepang dgn breast cancer?
Adakah produk lain yang disyorkan?

Tinggalkan Jawapan

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

PERHATIAN!

*Mulai sekarang, laman blog ini akan berpindah sepenuhnya ke laman web baru iaitu http://www.duniaherbahpa.com . Segala info terbaru tentang produk dan berita HPA tidak lagi diupdate dalam blog ini. Sebarang pertanyaan dan komen juga hendaklah dikemukakan dalam laman web baru. Harap maklum. Sekian, terima kasih-DuniaHerbaHPA

PERHATIAN!!!

DIHARAP ANDA SEMUA BERI KERJASAMA UNTUK MENGHANTAR APA-APA KOMEN ATAU PERTANYAAN KE LAMAN WEB BARU IAITU www.duniaherbahpa.com . SEGALA KOMEN ANDA DALAM LAMAN BLOG INI TIDAK AKAN DILAYAN. HARAP MAKLUM.

Tanya Online


Muhamad Redza (0193093956)


Mirzan (012-2780799)


Nurul Huda (019-6786881)

%d bloggers like this: