Dunia Herba HPA

Ilmu Perawatan Dalam Perubatan JAWI

Posted on: 8 Januari, 2007

1. Bekam (Al-Hijamah)

2. Akupunktur

3. Kiropraktik (Rawatan Membetulkan Tulang Belakang)

4. Urut Refleksologi

5. Urutan Limfatik

6. Accupressure

24 Respons to "Ilmu Perawatan Dalam Perubatan JAWI"

accupressure takde termasuk ke?

accupressure takde termasuk ke?

Holyorder, ye memang ade. Saya akan masukkan Accupressure dlm senarai perawatan tersebut. Terima kasih atas makluman anda.

Holyorder, ye memang ade. Saya akan masukkan Accupressure dlm senarai perawatan tersebut. Terima kasih atas makluman anda.

untuk sijil herbalis wajib hadir kelas spenuh masa ke?
kelas setiap hari ke?

untuk sijil herbalis wajib hadir kelas spenuh masa ke?
kelas setiap hari ke?

Cikgucyber, untuk kursus Sijil Herbalis, peserta dikehendaki tinggal di Kolej HPA di Perlis dan kursus memang dijalankan secara sepenuh masa selama sebulan. Kelas memang diadakan setiap hari dan Tn Haji Ismail yang akan mengajar secara direct kepada semua peserta. Rebutlah peluang keemasan ini segera. Hubungi saya 0193093956 utk pendaftaran/pertanyaan.

Cikgucyber, untuk kursus Sijil Herbalis, peserta dikehendaki tinggal di Kolej HPA di Perlis dan kursus memang dijalankan secara sepenuh masa selama sebulan. Kelas memang diadakan setiap hari dan Tn Haji Ismail yang akan mengajar secara direct kepada semua peserta. Rebutlah peluang keemasan ini segera. Hubungi saya 0193093956 utk pendaftaran/pertanyaan.

aslmualaikum…bila gaknya kursus bekam dsebelah utara ..bkan apa minat nak belajar… tkaseh wassalam

Soalan disalin semula dari link ini:
https://duniaherbahpa.wordpress.com/2007/01/08/ilmu-perawatan-dalam-perubatan-jawi/#comment-942

aslmualaikum…bila gaknya kursus bekam dsebelah utara ..bkan apa minat nak belajar… tkaseh wassalam

Jawapan kami:

Salam En Zay, info ttg kursus perawatan spt bekam dan lain-lain akan diupdate dari masa ke semasa dalam web ini. Anda juga boleh layari web rasmi HPA iaitu http://www.hpa.com.my utk mendptkan info ttg kursus2 anjuran HPA. Harap anda sentiasa berkunjung ke web ini dan web HPA utk mendapatkan info terkini ttg program2 HPA. Wassalam.

Saya ingin belajar dan mendalami urutan refleksologi. Adakah pihka anda menyediakan kelas untuk mengajar mengurut refleksologi?

Soalan dari Pn Suri:
https://duniaherbahpa.wordpress.com/2007/01/08/ilmu-perawatan-dalam-perubatan-jawi/#comment-1072
Saya ingin belajar dan mendalami urutan refleksologi. Adakah pihka anda menyediakan kelas untuk mengajar mengurut refleksologi?
Jwpn: Salam Pn Suri. Pihak HPA ada menyediakan kursus-kursus utk rawatan seperti refleksolgi dan lain-lain. Antaranya ialah Sijil Herbalis dan juga kursus-kursus jangka pendek yg dianjurkan oleh cawangan HPA. Sila dapatkan maklumat lanjut mengenai kursus ini di laman web HPA iaitu http://www.hpa.com.my dan lihat bahagian program bulanan HPA. Wassalam.

Saya ingin bertanya apakah produk HPA yang sesuai untuk di makan bagi orang yang ada kencing manis dan sakit jantung dan bolehkah dicampur makan bersama dengan ubat klinik.

Salam.Produk HPA yang sesuai untuk penghidap kencing manis dan sakit jantung ialah teh herba, plantisol, omega 3 soft gel, lohard, dkarm dan spirulina. Jarakkan 3 jam dengan ubat klinik.

bolekah, minta email tuan haji ismail?
paman saye ade penyakit mag. sudah hampir 15 tahun da boleh melaksanakan saum ramadhan.kata dokter luka di gastriknya dah menyebar ke usus duodenum,dan usus halus.
produk HPA terbaik tuk penyakit itu ape?
adekah saye bole berkongsi dengan sahabat, tuan,puan herbalis sijil november 2007?

Salam gigin sugiwa, sila hubungi pihak HQ HPA utk mendptkan emel Tn Hj Ismail. No tel: 04-9776805, emel: wahida@hpa.com.my . Kami kurang pasti dgn penawar utk masalah paman anda. Anda boleh meminta pandangan Tn Hj Ismail. Wassalam.

salam.
adakah pihak tuan/puan mengadakan seminar/kursus mengurut?
saya berminat untuk menyertainya..
terima kasih.

Salam Maria, pihak HPA ada menyediakan kursus-kursus utk rawatan seperti urutan refleksolgi dan lain-lain. Antaranya ialah Sijil Herbalis dan juga kursus-kursus jangka pendek yg dianjurkan oleh cawangan HPA. Sila dapatkan maklumat lanjut mengenai kursus ini di laman web HPA iaitu http://www.hpa.com.my dan lihat bahagian program bulanan HPA. Kami akan maklumkan dlm web ini jika ada program semasa yg dianjurkan di cwgn HPA. Wassalam.

saya nak bertanya ni..ade x urutan untuk membetulkan tulang belakang saya?
ini kerana saya mengalami tulang belakang bengkok..

jd bagaimana sy nak dptkn rawatan lanjut tntg tulang belakang sy ni??
sy mnjadi cepat letih dan lenguh2 di sebelah bdn kiri shj..
malah sy juge berasa kurang yakin pd diri sndiri kerana masaalah ini menyebabkan pinggang saya ramping di sebelah kanan shj dan sebelah kiri berbentuk straight..masaalah ini saya alami sejak dr kecil..mgkn krna saya terjth ketika kecil..kalau sudah lame mcm ni still blh di urut ke? byk tukg urut y mengurut saya ckp tulang belakang sy tdk blh di betulkan..sy sgt sedih krn sdh mcm2 usaga sy lakukan..semuanya tdk mnjd dan sy tdk mahu brptus asa..
hrp sgt mnjd..di mana perlu sy pergi untuk dptkn rawatan ni??
berapa kos nya??

salam…saya juga mengalami masalah yg sama seperti naimah, rotation of spine..
saya ada membuat follow up di hospital kerajaan selam 2 tahun, namun hampa shj..tidak berkesan sepenuhnya..tulang belakang saya bengkok di bhgian ats dan bawah..
bgaimana jika saya ingin membetulkan spine saya balek?
adakah refleksologi hpa boleh membantu saya?
jika tidak? apekah caranya?
doktor ada menasihatkan saya supaya melakukan pembedahan…itulah alternatif yang paling berkesan…tetapi, risikonya amatla tinggi, patient mungkin mengalami lumpuh, jika alat2 pembedahan terkena pada saraf2 tunjang…

saya mengharapkan anda memberi respon saya ini…
dan di manakah saya nak cari perubatan jawi ni?

Tinggalkan Jawapan

PERHATIAN!

*Mulai sekarang, laman blog ini akan berpindah sepenuhnya ke laman web baru iaitu http://www.duniaherbahpa.com . Segala info terbaru tentang produk dan berita HPA tidak lagi diupdate dalam blog ini. Sebarang pertanyaan dan komen juga hendaklah dikemukakan dalam laman web baru. Harap maklum. Sekian, terima kasih-DuniaHerbaHPA

PERHATIAN!!!

DIHARAP ANDA SEMUA BERI KERJASAMA UNTUK MENGHANTAR APA-APA KOMEN ATAU PERTANYAAN KE LAMAN WEB BARU IAITU www.duniaherbahpa.com . SEGALA KOMEN ANDA DALAM LAMAN BLOG INI TIDAK AKAN DILAYAN. HARAP MAKLUM.

Tanya Online


Muhamad Redza (0193093956)


Mirzan (012-2780799)


Nurul Huda (019-6786881)

