Dunia Herba HPA

Malac (Herba Batu Karang)

Posted on: 28 September, 2006

malac3.jpgHerba yang bersifat diuretik (memperbanyakkan air kencing) berfungsi untuk menurunkan tekanan darah dan anti piretik (penurunan panas) amat baik untuk penjagaan ginjal, memecahkan batu karang, infeksi saluran kencing, demam campak dan gout.

Bagi penderita Batu Karang (Gallstone) disarankan untuk amalkan bersama Madu Asli bagi tujuan pemecahan batu. Malac menggunakan herba utama lalang yang telah terbukti amat mujarab dan dicadangkan dijadikan amalan untuk mereka yang menghadapi masalah tersebut.

Komposisi (75 Kapsul per botol) :

1. Tetra Indica
2. Bamboo Spp
3. Imperata Cylindrica

Dos :
Amalkan 2 kapsul pada pagi dan 2 kapsul pada tengahari dan 2 kapsul pada malam.

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 37
Sabah & Sarawak: RM 37

 

27 Respons to "Malac (Herba Batu Karang)"

Saya tinggal di Jakarta selatan ,dan kalau saya membutuhkan MALAC ini di mana saya bisa dapatkan ? di Toko apa? dan harganya berapa ? mohon informasihnya ,

Cak Ali, HPA mempunyai stokis dan cawangan di Indonesia. Anda juga bisa memesan herba tersebut di situs http://www.eramuslim.com, bisa melalui email ke: hpa@eramuslim.com atau telpon langsung ke 021-75914023. Mereka akan mengirim pesanan anda dengan kurir hingga sampai tujuan. Terima kasih.

Saya menetap di Holland dan baru sahaja pulang bercuti dari M’sia. Saya ada membeli Kapsul Malac, Madu Asli & teh Herba untuk suami saya yg mengidap penyakit “kidney stone” (sakit batu di buang pinggang). Suami saya ada menjalani pembedahan laser 8 tahun dahulu dan 4 bulan yg lalu dia diserang semula sakit yg sama dan hanya bertahan dengan ubat yg diberi oleh doktor. Saya ingin mengetahui produk jenis apakah yg betul2 sesuai utk diambil oleh suami saya? Bagaimana jika saya hendak membeli dari Holland? Diharap pihak HPA dapat menolong saya utk masalah ini. Terima kasih.

Pn Lina, anda sudah membeli produk HPA yg betul utk masalah penyakit kidney stone. Suami anda boleh terus mengamalkan produk HPA seperti yg dibeli cuma tambahkan dos utk Malac iaitu 3 biji pagi, 3 biji tengahari, 3biji malam. Minum madu asli setelah makan Malac. Banyakkan minum air kosong. Pastikan >10 gelas sehari. Jika ada mengambil ubat doktor, jarakkan 3 jam antara waktu makan herba dan ubat doktor tersebut. Sekiranya masih kurang berkesan, anda dicadangkan untuk membeli produk Herba Rebusan Alac utk rawatan selanjutnya. Utk urusan pembelian produk HPA dari negara luar, anda boleh memesannya melalui pihak kami, DuniaHerbaHPA. Ingin dimaklumkan bahawa kami bukanlah staf HPA tetapi hanya agen/pengedar HPA sahaja.

Terima Kasih. Bagaimana cara saya ingin memesan barang dan bagaimana cara pembayarannya?

Pn Lina, saya rasa adalah lebih baik kita berurusan melalui emel ttg cara pesanan barang dan pembayaran. Sila emel ke muhamadredza@yahoo.com . Harap beri kerjasama.

kakak saya wanita umur 38 th, saat ini menderita batu empedu.. adakah herba untuk batu empedu, bagaimana aturan minumnya? terima kasih.

Mr/Ms Yuli, ini adalah pandangan yang diberikan oleh Herbalis HPA di Indonesia berkenaan sakit batu hempedu. Saya mengambilnya dari laman web ini http://www.eramuslim.com/klinikherba/6b24204156-batu-empedu.htm . Diharap ianya bisa membantu masalah kakak kamu. Kamu juga boleh bertanya secara online kepada Herbalis HPA iaitu Toto Buntoro menerusi laman web tersebut.
Jawapan:
Kandung empedu adalah sebuah kantong yang berbentuk seperti buah terong, bergelantung tapi berotot. Letaknya di sebuah lekukan di bawah organ hati.

Empedu mempunyai getah yang merupakan cairan alkali yang dikeluarkan oleh sel hati. Seseorang mengeluarkan cairan geah tersebut dalam sehari dari 500 sampai 1000 ccm. Sekresinya berjalan terus menerus, namun jumlah produksi dipercepat sewaktu pencernaan, khususnya sewaktu pencernaan lemak. Getah empedu, sekitar 80% terdiri atas air, garam empedu, pigmen empedu, kolesterol, musin dan zat lainnya.

Jadi, fungsi empedu itu sendiri adalah membantu untuk memecah lemak, protein, karbohidrat agar dapat diserap dan mask ke dalam sistem aliran darah. Di samping itu, empedu juga berfungsi melumasi saluran pencernaan.

Kandung empedu mudah terkena infeksi. Infeksi ini bisa jadi diperoleh dari penyebaran usus, hati atau aliran darah. Tapi, bisa pula terinfeksi dari dalam. Misalnya, partikel-partikel lemak, khususnya kolesterol dapat membentuk kristal yang kemudian membentuk batu dalam kandung empedu.

Batu ini disebut batu empedu. Bila batu ini menyumbat saluran hepatik atau saluran umum, maka empedu tidak dapat keluar dari hati dan terjadi iritasi dan obstruksi. Bila sebuah batu empedu keluar melalui saluran empedu, ia dapat menyebabkan rasa sakit yang hebat.

Untuk mengatasi masalah ini, pertama-tama harus mengubah pola makan menjadi pola makan yang sehat yang memenuhi kebutuhan gizi tubuh. Dan menghindari mengonsumsi makanan yang mengandung lemak tinggi, baik itu daging hewani, santan maupun makanan gorengan. Serta banyak mengonsumsi sayur-sayuran hijau dan banyak minum air putih.

Untuk batu empedu, minumlah minyak Zaitun (2 sendok teh pagi dan sore), Malac produk HPA (2×3), Apel Malang 3-5 butir per hari dan minum rebusan daun sendok (7 lembar) pagi dan sore. Keempat herba tersebut boleh dikonsumsi bersama-sama atau terpisah, yang penting diminum 30 menit sebelum makan.

Saya ingin bertanya adakah ada symptom2 selepas memakan malac dan madu asli seperti tindakbalas terhadap badan kita. Kawan saya mempunyai penyakit batu karang.

Salam Pn Norhaliza, pesakit batu karang perlu minum air kosong dengan banyak, iaitu antara 8-10 gelas sehari (>2.5 liter) apabila mengamalkan produk herba Malac dan Madu Asli. Ini untuk membolehkan batu karang yg telah hancur itu dikeluarkan melalui air kencing. Pesakit akan mengalami kesan kerap kencing kerana Malac merupakan herba yg bersifat diuretik iaitu memperbanyakkan air kencing. Wassalam.

aku pingin bli malac tapi bingung kok nggak da yang buat registrasinya yah,…. apa yang harus aku lakukan????

Salam Ana, kamu bisa masuk ke situs HPA iaitu http://www.hpa-indonesia.net utk melihat senarai cawangan dan stokis di Indonesia bagi mendapatkan produk Malac ini. Wassalam.

malac ni mmg berkesan!!
sekali makan je

boleh guna untuk kanak-kanak

saya menghidap radang buah pinggang..saya tak sanggup lagi untuk makan ubat dari hospital yang memberikan kesan kepada saya terutama kegemukan dan kebergantungan pada dadah. bagi saya ia akan merosakkan lagi buah pinggang saya..ble saya tahu bagaimana untuk mendapatkan herba rebusan alac..sbb berdasarkan artikel diatas mengatakan bahawa malac elok diminum dengan air rebusan alac

Salam,

saya ingin bertanya bolehkah Malac diambil dengan Vitec, Omega-3 dan D’Karm serentak dalam masa yang sama?

SAya pengidap batu karang…bagaimana utk dptkan “malac” dan “madu asli” terus dari pengedar atau stokis yg berada di kawasan bangi atau serdang?

salam…

sy pengidap gallstones..dan ada batu yg dh tersumbat di salur hempedu yg berhampiran usus…

sy dh bli malac, madu asli & alac…cuma sy nk tau..kena mkn sebelum mkn ke atau selepas mkn..

terima kasih

Assalamualaikum…..

adakah produk malac ini sesuai untuk penyakit kencing tak lawas dan juga selalu kencing pada waktu malam?

Assalamualaikum

Saya pengguna awal HPA dan Malac adalah produk pertama yg saya beli.Bagus untuk kencing tak lawas dah kita tak bergantung pada herba ini untuk jangka masa panjang, cuma ambil bila perlu.

Saya ada anak yg mngidap pnyakit NEFROTIK SYNDROM iaitu masalah kebocoran buah pinggang dimana protein yg tdpt dlm buah pggang telah keluar dan msuk ke dlm air kencing apabila ini blaku ank sy akan mjadi tdak aktif dan seluruh badannya jadi bengkak adakah produk MALAC ini sesuai dgn ank sy ank sy skrg berumur 6thn…

salam hakim, anda boleh dapatkan malac dimana2 stokis dan cwgn hpa. ada baiknya anda berjumpa dengan herbalis terlebih dahulu supaya mereka dapat memberi panduan amalan herba yg sesuai.

salam..sy nak tahu produk hpa yg dapat mengatasi masalah fibrod..sy mempunyai fibrod dan pernah menjalani pembedahan pembuangan fibrod..sy ingin menggunakan produk hpa yg dapat mengecutkan fibrod yg msh ad di dalam rahim sy..terima kasih

Salam,

Saya ini bertanya sekiranya saya hendak membeli Malac untuk di hantar ke Mesir untuk kawan saya yang mempunyai penyakit batu karang. Adakan HPA mempunyai pengedar disana? Sila maklumkan kepada saya bagaimana caranya untuk saya membeli bat ini untuk kawan saya yang berada di Kaherah, Mesir.

untuk daerah PEKALONGAN jawa tengah dan sekitarnya yang ingin membeli MALAC atau yang lain bisa hubungi 085640153599 atau lewat facebook di : maz.thammam@facebook.com
(Anggota HPAI )

Salam..
Saya mengalami kerap buang air kecil dan menyebabkan saya penat utk selalu berulang alik ke tandas dan menjejaskan prestasi kerja.tiap 30 minit saya akan ke tandas.Produk HPA apakah yang sesuai utk penyakit yang saya hidapi ni?

Tinggalkan komen

PERHATIAN!

*Mulai sekarang, laman blog ini akan berpindah sepenuhnya ke laman web baru iaitu http://www.duniaherbahpa.com . Segala info terbaru tentang produk dan berita HPA tidak lagi diupdate dalam blog ini. Sebarang pertanyaan dan komen juga hendaklah dikemukakan dalam laman web baru. Harap maklum. Sekian, terima kasih-DuniaHerbaHPA

PERHATIAN!!!

DIHARAP ANDA SEMUA BERI KERJASAMA UNTUK MENGHANTAR APA-APA KOMEN ATAU PERTANYAAN KE LAMAN WEB BARU IAITU www.duniaherbahpa.com . SEGALA KOMEN ANDA DALAM LAMAN BLOG INI TIDAK AKAN DILAYAN. HARAP MAKLUM.

Tanya Online


Muhamad Redza (0193093956)


Mirzan (012-2780799)


Nurul Huda (019-6786881)