Dunia Herba HPA

Paramaria Plus

Posted on: 20 Oktober, 2006

paramaria.jpgParamaria Plus merupakan ramuan terbaik untuk wanita kerana ia mengandungi Kayu Serapat (Paramaria Leavigata) yang mengandungi minyak asiri cautchouc dan getah perca, berfungsi untuk mengencangkan rahim khusus apabila wanita tersebut bersalin atau menghadapi masalah rahim turun. Produk ini sesuai untuk wanita sahaja yang mengalami sakit pinggang, letih, kesemutan pada kaki dan tangan. Herba ini juga boleh digunakan untuk wanita yang akan memasuki alam pernikahan.

Produk ini tidak sesuai diamalkan oleh wanita hamil.

Sinergi terbaik :
1. Keputihan: Paramaria Plus + Keputihan + H.B
2. Bersalin: Paramaria Plus + Herba Tuju Angin
4. Senggugut: Paramaria Plus + Senggugut

Khasiat Paramaria Plus :
1. Melancarkan haid
2. Awet muda
3. Menghilangkan keputihan dan gatal pada kemaluan
4. Menghilangkan sakit pinggang
5. Menguatkan rahim
6. Menguatkan tulang
7. Manghaluskan kulit
8. Melambatkan menopous
9. Kebahagian rumah tangga

Komposisi (75 Kapsul per botol) :

1. Paramaria Legivata
2. Ardisa Crispa
3. Morinda Eliptica
4. Labisia Pothonia
5. Cinnamomum Iners

Dos :

Produk ini boleh diamalkan oleh semua wanita yang sudah baligh. Wanita Menopouse (putus haid) juga digalakkan mengamalkannya.

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 37
Sabah & Sarawak: RM 37

 

Panduan/Petua/Artikel Berkaitan Produk Paramaria Plus Tulisan Tuan Haji Ismail, Pengarah Urusan HPA

Senggugut

Sakit ketika kedatangan haid boleh disembuhkan dengan mengambil sinergi seperti dibawah:

1. Paramaria – 2 X 3
2. Tuju angin – 2X 3
3. Senggugut – 2 x 3

InsyaAllah senggugut tidak akan berulang dan banyak testimoni yang diberikan oleh pengguna sehinggakan kita boleh katogorikan sinergi ini sebagai sinergi yang mempunyai keberkesanan melebihi 90%. Disamping itu juga terdapat kes seperti fibriod yang menjadi semakin kecil. Biiznillah.

110 Respons to "Paramaria Plus"

is paramaria plus, and HB and omega 3 safe to be taken by a pregnant women. i’m taking all three and am also three weeks pregnant

Pn Fariza, you are not encouraged to take paramaria plus because now you are pregnant but the rest products can be taken as usual.

Saya ada mengesyorkan produk ini kepada rakan dan dia ingin tahu, bolehkah paramaria diambil selepas makan? Baginya ubat yang diambil selepas makan akan memberi selera makan yang lebih. Betulkah begitu?

Pn Ummi, cara mengamalkan herba sebaik-baiknya 30 minit sebelum makan kecuali jika ada gastrik, makan herba selepas makan. Paramaria tidak menambah selera makan.

it has been 3 years but still i am not pregnant yet..is it enuf to take only paramaria, sengugut and Mega-3 if i plan to get pregnant? tq

Salam Pn Mona, anda disarankan utk melakukan pemeriksaan dgn doktor terlebih dahulu utk mengetahui keadaan kesihatan anda. Dapatkan nasihat mereka. Bagi pengamalan herba pula, utk permulaan, anda dicadangkan utk mengamalkan produk HPA berikut:

1. Paramaria Plus (2×2)
2. Herba Senggugut (2×2)
3. Mega 3 kapsul (2×2)
4. Kopi Radix

Jika masih belum ada apa-apa perubahan selepas 3, 4 bulan, dapatkan nasihat daripada Herbalis HPA utk cadangan produk yg sesuai.

salam, boleh kah orang pregnant makan paramaria?sedang kan paramaria adalah untuk orang datang haid.jika makan paramaria tidak kah mengudaratkan bagi orang pregnant?
sekian terima kasih.

salam,paramaria plus,herba senggugut, mega 3 dan kopi radix adalah untuk proses kesuburan. Lama manakah tempoh memakannya,adakah sehingga disahkan pregnant.

Salam NJ, seperti yg dijelaskan sebelum ini, Paramaria Plus tidak digalakkan utk wanita hamil mengamalkannya. Lebih-lebih lagi ketika waktu hendak bersalin.

Saya dah gunakan paramaria ni..semenjak sy guna, period sy dah ok..
xde panjang2 mcm dulu..nt nak order lg.

saya ada masalah polycystic ovary syndrome. boleh tak paramaria & kombinasinya menyelesaikan masalah ni. ada yg mencadangkan memakan paramaria 4 biji malam, omega3 2×2 dan di campur ke dalam kopi radix. saya takut radix dalam kopi akan makin menambah masalah pcos ni

Salam Ira, terima kasih atas perkongsian pengalaman anda menggunakan Paramaria Plus.

Salam Pn Shin, anda boleh mencuba produk HPA seperti yg telah dicadangkan itu. Kopi Radix tidak akan memudaratkan kesihatan anda tetapi berupaya memperbaiki kesihatan tubuh dan merawat pelbagai penyakit. Selamat mencuba!

ADAKAH IBU YANG MENYUSUKAN ANAK BOLEH MENGGUNAKAN PARAMARIA

Soalan dari Pn Azlina:

Lady Cheer


Assalammualaikum..
Adakah paramaria berkesan utk menjarakkan kehamilan?
Jwpn: Waalaikumussalam Pn Azlina, Paramaria baik utk meningkatkan kesuburan wanita tetapi tidak membantu utk menjarakkan kehamilan. Utk merancang kehamilan (family planning), anda disyorkan mengambil Teh Herba (secara megados) dan Roselle kapsul. Wassalam.

Jwpn utk soalan Pn Siti:

Ya, ibu yg menyusukan boleh mengamalkan Paramaria Plus. Digalakkan agar puan mengamalkan Kopi Radix utk memperbanyakkan susu ibu kerana terdptnya khasiat herba Larak Hutan dlm kopi ini. Wassalam.

Wan Rodziah bt. Pakwan Teh said,
16 November, 2007 at 4:45 pm

Askm..
Saya merupakan ahli baru hpa. Ada di antara pembeli yang bertanyakan masalah ini kepada saya. Ia lebih kpd masaalah wanita selepas melahirkan anak. Cthnya. selepas melahirkan anak kebyk dr. mereka mengalami masalah payudara menjadi kendur. Jika untuk masaalah rumahtangga lain kita digalakkan mengambil paramaria plus, herba tuju angin & spirulina, bagaimana pula untuk masalah seperti yang saya nyatakan di atas. Sekian Terima Kasih.

Salam Wan Rodziah, utk menegangkan payudara, adalah digalakkan utk mengamalkan Radix kapsul (2×2). Selamat mencuba!

Assalamualaikum,

Saya ingin mengetahui cara pengambilan bagi Paramaria plus, Radix kapsul dan Herba Tuju Angin dalam sehari? adakah ketiga-tiga herba ini boleh diambil sekaligus atau perlu dijarakkan masa setiap satu herba.

Salam Pn Fauziah, anda boleh mengambil ketiga2 produk tersebut secara serentak. Ambil 2 biji waktu pagi dan 2 biji mlm utk setiap produk. Wassalam.

Assalamualaikum,

How to use this product : Keputihan: Paramaria Plus + Keputihan + HealthB. Esp. about freq. and doses.
What kind of “keputihan” that can be cure from this synergy? Should i go to doctor first to know about it? coz “keputihan” can happen form bacteria, virus or etc. Just use this product or together with medical treatment?
thank you

Waalaikumussalam Bunda Utha, doses and freq:

1. paramaria plus: 2 biji pagi, 2 biji malam
2. Herba keputihan: 2 biji pagi, 2 biji malam
3. Health B @ H.B : 2 biji pagi, 2 biji malam

Additional product: Kopi Radix- 2sachets everyday

These products can be used for all ‘keputihan’ problem. Use herbs (HPA products) 3 hours before take medicine (clinic). Drink a lot of water, 2.5 litre everyday. Wassalam.

assalamualaikum………..tanye sikit….boleh ke paramaria plus mkn sekali ngn herba tuju angin? berapa jarak jam kalau saya minum minuman kesihatan “intra”?…..

Waalaikumussalam Ani, paramaria boleh dimakan dgn herba tuju angin. Jika Intra adalah produk berasaskan herba, anda boleh makan serentak bersama produk HPA.

assalamualaikum………..nak tanye sikit….saya ada masalah period x tentu dan sekarang nie dah sebulan setengah x dtg period tapi diorang kata saya pregnant tapi saya dan check tapi disahkan x pregnant.

so saya nak tahu produk apakah yg sesuai untuk saya guna untuk mengembalikan period yg tetap.

dan untuk pengetahuan tuan/puan saya dah 7bulan berkahwin dan teringin sangat nak anak.

Salam Aqhma, utk mengatasi masalah period yg tidak teratur, anda boleh mengamalkan Paramaria Plus (2×2), Lady Cheer, Kopi Radix.

Anda boleh mengamalkan set kesuburan wanita HPA utk meningkatkan kesuburan:

1. Paramaria Plus
2. Herba Penggalak Kesuburan (herba rebusan)
3. Mega 3 kapsul
4. Evergreen Centella

Utk suami pula amalkan:

1. Radix kapsul
2. Mega 3 kapsul
3. Evegreen centella
4. Madu Asli
5. Kopi Radix

salam, ada pelanggan saya bertanya, boleh tak kapsul paramaria plus diambil ketika datang haid atau sebaliknya.Disamping itu dia juga mengalami haid yang tidak tetap. Terima Kasih.

Salam Qasdina, Paramaria boleh diamalkan ketika dtg haid. Amalkan bersama Kopi Radix. Jika ada senggugut, boleh ambil bersama Herba Senggugut. Boleh juga amalkan Herba Tuju Angin utk mengelakkan gejala2 masuk angin. Wassalam.

product utk bau badan tdk ada ke? herba harum?

Salam Nana, setakat ini tiada produk HPA yg dikeluarkan utk menghilangkan bau badan. Tapi kami ada testimoni pengguna HPA yg menggunakan Lady Cheer sebagai menghilangkan bau badan (di ketiak). Wassalam.

salam. Saya baru lps keguguran dan melakukan D&C. boleh kah saya menggunakan produk paramaria plus? atau ada produk yang lebih sesuai?

T.Q

salam, sy ada ambil paramaria dan herba keputihan. tenyata ia sgt menabjubkan!! masalah keputihan yg lama sy alami hilang dalam waktu yg singkat. bolehkah sy ambil paramaria dan h.kpthan jika sy merancang mahu anak?( sdh 2 thn b’khwn). bolehah sy ambil stoma k dan teh herba sekali?(mahu tuunkan berat badan juga,skrg-65kg sepatutnya 55kg shj) .tq.

Salam Hafiza, anda boleh mengamalkan Paramaria Plus tetapi pastikan badan anda benar2 sihat. Digalakkan utk mengambil bersama Mega 3 kapsul, kopi radix.

Salam Lynda, Paramaria Plus dan Herba Keputihan boleh terus diamalkan utk tujuan mendptkan zuriat. Digalakkan agar mengambil bersama Mega 3 kapsul. Juga boleh ambil Stoma K dan Teh Herba utk turunkan berat badan. Wassalam.

Salam…saya nak bertanya, kombinasi ubat apa yg sesuai untuk jadi pengganti kepada pil perancang. Ini adalah kerana saya mahu jarak kan kelahiran anak tetapi tidak mahu makan pil perancang sebaliknya mahu menggunakan produk HPA.

Sekian, Terima kasih.

Salam Juliana, amalkan teh herba secara megados iaitu dgn meletakkan 2 atau lebih uncang sekali minum. Amalkan 2x sehari. Wassalam.

Salam,

Emak saya berumur 45 tahun, ada mengambil paramaria plus. semasa dia mengambil 2pg, 2mlm, menunjukkan kesan positif. hari ini dia telah menukar dos dan mkn 4biji pg, pd malamnya dia berasa pening. dia melihat sesuatu objek sblh tinggi, sblh rendah, dan ari2 nya terasa sakit. jd, apakah penyebab masalah ini atau apakah tindakan selanjutnya? wassalam.

salam,
Mak mentua adik lelaki saya mengalami sakit lutut yg ‘critical’. Umurnya dlm. lengkungan 50 thn. Doktor juga telah mengesahkan tulang rawannya mengalami kehausan. Adakah terdapat product herba HPA yg sesuai untuk pertumbuhan semula tulang rawan pd lututnya. Harap pihak tuan/puan dpt menyelesaikan masalah ini dengan segera. Sekian terima kasih.

salam,
Baru2 ni sepupu saya telah mengalami keguguran dimana kandungannya berusia 2 bln setengah). Umur dia dlm. lengkungan 38 thn. Tetapi masih didatangi darah kotor sampai hari yang ke 15. Adakah terdapat product HPA yang sesuai bg seseorang yg keguguran dan apakah terdapat amalan pantang yg harus diamalkan bg seseorang yg keguguran. Sekian terima kasih.

salam,
Ramai di kalangan wanita yg berusia di dlm lengkungan 40 thn ke bawah dan ke atas mengalami sakit lutut seperti kejang urat, sakit tumit, kebas kaki & tangan, sakit dlm. tulang belulang terutama (di antara kawasan pangkal paha/betis) dan sakit tulang belakang (di antara kawasan pinggang dan punggung) kalau duduk terlalu lama. Ada di antara mereka terpaksa mengambil ubatan dr. doktor seperti ubat sakit urat dll. Adakah produk HPA yg sesuai bg. mereka. Sekian terima kasih.

Salam Sal, mungkin dos yg tinggi itu tidak sesuai dgn keadaan kesihatan badan ibu anda. Kurangi dos kpd yg asal (2×2). Ambil juga beberapa produk lain yg baik utk wanita seperti Herba Tuju Angin, Spirulina dan Mega 3 kapsul.

Salam Azilah, amalkan Radix, Kopi Radix. Selain itu, boleh amalkan Herba Tuju Angin, Paramaria Plus dan Omega 3 softgel.

Utk kes: sakit lutut seperti kejang urat, sakit tumit, kebas kaki & tangan, sakit dlm. tulang belulang terutama (di antara kawasan pangkal paha/betis) dan sakit tulang belakang (di antara kawasan pinggang dan punggung) kalau duduk terlalu lama. Amalkan produk HPA spt Paramaria Plus, Herba Tuju angin, Malac dan Teh Herba. Sapu dengan minyak but2 di bhgn yg sakit.

Salam,

Saya telah mengambil pil paramaria plus selepas keguguran dan alhamdulillah badan berasa sihat walaupun hanya sebulan mengambil pil tersebut. Walau bagaimanapun, saya telah ‘berehat’ seketika daripada mengambil pil tersebut setelah mendapati ‘volume’ haid yang banyak semasa haid kedua selepas keguguran. Persoalannya ialah:

1) Bolehkah saya terus mengambil pil tersebut semasa haid atau hanya ketika suci dari haid memandangkan saya difahamkan pil tersebut mendatangkan kesan ‘panas’ kepada rahim dan adakah ‘volume’ haid yang banyak merupakan kesan normal yang dialami sekiranya pil tersebut diambil semasa haid?

2) Sekiranya saya disyaki hamil, bolehkah saya terus mengambil pil tersebut tanpa menjejaskan kandungan?

assalamualaikum…tumpang tanya ye. adakah paramaria plus boleh diambil oleh wanita yang belum berkahwin andainya dia ada masalah haid tidak teratur.

terima kasih.

Salam

Saya berusia 40 an dan telah berkahwin hampir 3 tahun. Saya telah menjalani pemeriksaan doktor dan didapati saya tidak mempunyai masalah kesihatan. Malangnya suami didapati mempunyai “low sperm count” dan telah mengambil kapsul yang disarankan oleh doktor pakar. Sehingga kini saya masih tidak mengandung dan ingin mencuba produk HPA. Boleh syor produk yang bersesuaian?

aku..sy sdh berkahwin.mslh sy skrg period xteratur pd stp bln.sy jg pernah keguguran 2bln slps berkhwin.jd sy nak tahu produk ape yg sesuai utk sy mgtasi mslh sy ini sekaligus boleh hamil kembali.thanx

Salam Dinah, Produk ini boleh diamalkan oleh semua wanita yang sudah baligh.

Salam Talib, cdgn produk HPA utk kesuburan:

Set lelaki:
1. Radix kapsul
2. Kopi Radix
3. Evergreen Centella
4. Madu Asli
5. Mega 3 kapsul

Set wanita
1. Paramaria Plus
2. Herba senggugut (jika ada senggugut)
3. herba keputihan (jika ada keputihan)
4. Kopi radix
5. Mega 3 kapsul
6. Madu asli

Salam Lisa, amalkan set kesuburan dibwh:

Set wanita
1. Paramaria Plus
2. Herba senggugut (jika ada senggugut)
3. herba keputihan (jika ada keputihan)
4. Kopi radix
5. Mega 3 kapsul
6. Madu asli

Salam

1. Saya berumur 43 tahun. Apakah saranan tuan mengenai set wanita yang perlu saya ambil
2. Boleh kah kapsul hpa diambil pada waktu haid.
3. Saya mencari penerangan mengenai radix kapsul didalam website anda tapi tidak berjumpa.

salam…sy br mendirikan rumah tangga selama 3 bln dan telah mengalami keguguran setelah kandungan berusia 7 mgu.skrg sy mengambil herba paramaria plus untuk kesihatan.saya telah mengambilnyer semenjak 3 mgu yang lalu selepas mengalami keguguran.sy ingin bertanya bolehkan sy ambil sekali herba paramaria plus berserta herba sengugut?ini memandangkan sy br je lepas gugur.herba paramaria plus bolehkan diambil bersama multivitamin folic acid memandangkan sy merancang untuk hamil semula setelah 3 bulan berehat.ini adalah keguguran yang pertama (first pregnant).adakah paramaria plus dapat menguatkan rahim bg ibu2 yang mengalami keguguran?harap dpt membantu.

salam..
saya dh 3 thn kahwin n belum pregnant lg. saya dh buat rwtn dgn doktor dgn makan clomid 4 cycle. masalah saya adalah telur saya ada tp membesar dgn slow sangat.. and husband pula ‘low count’ walaupun dh dberi mkn clomid n injection.
apakh produk hpa yg sesuai di ambil utk kami berdua…
terima kasih

sya sudah berkahwin 10 bulan..sya dlm plan inginkan bb..setakat ini sya penah cuba mcm2 ubat tapi tidak berkesan.sya penah memeriksa kesihatan dgn doktor n sya normal..apekah yg sesuai untuk sya..

salam,

4 bulan lepas melahirkan, dan amalkan paramria baru seminggu, alhamdulilah… saya dah dtg bulan… n semasa tempoh sebelum dtg bulan,… saya mengalami masalah keputihan… alhamdulilah herba keptihan membantu mengurangi masalah ini. sampai bila perlu saya ambil dos2 herba tersebut…?

[…] DIkirim oleh go4halal di November 17, 2008 Paramaria Plus […]

Saya berumur 36thn dan sudah 10 tahun berkahwin, kini saya mengamalkan perancang keluarga cara berjarum. Sepanjang berjarum, tidak akan pernah datang haid. Adakah sesuai dan apakah kesan sampingan sekiranya saya mengamalkan Paramaria Plus ini?

salam…
saya ada mengalami masalah keputihan. saya telah mengamalkan HPA herba keputihan +paramaria+lady cheer+teh herba. tetapi keputihan saya keluar lagi banyak setelah mengamalkan HPA,adakah ini suatu perkara biasa atau sebaliknya?

Salam…

saya ada mengalami masalah keputihan ..saya telah Mengamalkan HPA herba Keputihan + Paramaria dan masalah keputihan saya dapat diatasi dengan masa yg singkat.oleh kerana saya tidak mengalami masalah keputihan lagi..perlukan saya meneruskan pengambilan herba keputihan…

salam…saya dah berkahwin 3thn…’
period saya memang tidak teratur…saya dah pun membuat pemeriksaan doktor..mengatakan telur saya xmau matang..doktor cadangkan saya buat ovarian drlling…saya takut..
saya amik keputusan untuk cuba produk HPA..
apakah produk yg perlu saya dan suami ambil

Salam…

Saya telah berkahwin dan mempunyai 2 org cahayamata. Saya ingin tahu lebih terperinci khasiat : kebahagian rumahtangga kerana saya mengalami masalah hubungan intim. Terima kasih.

saya nak tau ada tak produk HPA yang boleh menjarakkan kelahiran @ family planning. sebab saya cadang untuk ambil suntikan fp. saya harap jika ada produk HPA yang boleh membantu maka tak perlulah saya ambil suntikan

saya berumur 19 tahun.. saya mengalami senggugut yang teruk dan haid yang tidak teratur… saya pernah berubat dan dikatakan saya mengalami peranakan rendah… bolehkah saya meggunakan paramaria plus dan juga cadangan produk lain..tq

salam…
saya salah seorang ahli hpa.sy telah mengamal paramaria+herba keputihan+lady cheer+kopi radix sejak 2 bulan lebih, tetapi masalah saya ini masih berterusan, dan masih banyak keputihan? boleh bantu saya?

Saya ingin hamil untuk kali kedua. Tapi, nampaknya sukar. Saya telah mengamalkan Paramaria plus, tuju angin and kopi radix selama 4 bulan..

pada bulan Feb 09 yg lau, saya telah menjalani penbedahan apendiks ada saya juga ada polisistic ovari, juga telah dibuang.selain itu, hormon FHS dan LH saya tidak seimbang, period tak teratur,itu yg menyebabkan ovulasi tak berlaku…kata doktor..

kalau boleh saya tak mahu mengamalkan unat sintetik untuk membolehkan saya hamil.
apakah cadangan pemakanan yg disyorkan utk hamil semula? dan bolehkan meneruskan pengambilan paramaria plus semasa haid?

harap dapat membantu kerana kami ingin menimbang anak lagi…

salam…
bulan lepas doktor mengesahkan saya ada Policystic ovary Sindrome (PCOS)tapi ukuran nya tidak besar atau kritikal.
usia perkahwinan saya masuk tahun ke3, tapi belum berjaya hamil…pernah sekali hamil tapi keguguran (dnc).
soalan saya, apa produk yang saya boleh ambil untuk mengatasi masalah saya ni?

salam..

Saya sudah berkahwin 2 thn dan tak pernah hamil. Saya juga mengalami masalah menses tak teratur, sekali dalam tempoh 2-3 bulan kadang-kadang 4 bulan. Apakah ubat yang patut saya ambil untuk betulkan menses dan juga untuk kesuburan. selain itu juga apakah produk yg patut digunakan untuk mengatasi masalah jerawat?
and if there any side effects of taking too much herb?
thanks!!

Hi!Saya ada terbaca bahagian untuk mengantikan pil perancang dengan minum teh herba megados.Berkesan ke tu? Teh herba yang macam mana yang boleh digunakan? Saya baru berkahwin dan tidak ingin mengandung buat masa ini.

Boleh reply pada email saya?Sebab saya jarang buka forum-forum begini.

salam, bolehkah saya mengamalkan paramaria plus bersaman dengan pil perancang? sebab saya beberapa minggu lepas habis keguguran (9week pregnant). apakah ada kesan baik atau sebaLiknya?

slam…nak tnye skit..adekah paramaria plus ni akan menyebabkn keguguran?isteri sy ade mengambilnye sblum prgnent tp kini kandungannya 1 bulan lebih..

Salam, bole kah paramaria plus diambil sebelum, semasa dan selepas proses IUI (permanian hadas)? Adakah sebarang kesan sampingan ke atas prosedur ini nnti? Sy disyorkan utk mengambil paramaria bersama madu dan herba tuju angin.

sardin hpa saya dapat beli 2tin je saya pegi 2hari kemudian orang hpa caw jaya gading kuantan pahang kata xde saya pelik xkan stok dah habis ooo baru saya ingat masa saya tanya sardin 2hari sebelum habis katanya xboleh display nanti orang datang beli n cepat habis, hpa ada sistem mencatu barang ke?

muke saya berjerawat & berbintik2 seakan2 ruam. Berbintik2 halus juga & saya nak hilangkan parut jerawat. Muke berminyak. Kalau pergi ke tempat yang berhabuk, selalu bersin & hidung x selesa,selalu berair. jika terdedah kpd panas, cepat berminyak muka…. Bagaimana? Apakah saranan anda.

sy br sj berkahwin tp mengalami masalah takut utk melakukan hubungan seks.sampai hr ini sy still lg ank dara. adakah produk paramaria plus ni sesuai utk sy?

saya berusia 28 tahun. saya mengalami masalah period tidak teratur semenjak saya berusia 19 tahun. sehingga sekarang hampir 3 tahun saya langsung tidak period hingga menyebabkan berat badan saya bertambah. untuk makluman period saya bermasalah selepas itu barulah berat badan saya bertambah.sekarang masalah semakin bertambah di mana rambut mula gugur, ada misai halus, dan kaki saya tumbuh bulu.

sy ingn mengambil paramaria plus ttp tdk pasti brp kapsul yg ptt di ambl dlm shri sy brumr 36 thn dn ingn mengndung

salam…sy mengalami haid tidak teratur slps berkahwin..haid terakhir sy adalah pada awal bulan november 2009…sy telah berjumpe doktor utk check masalah sy tetapi doktor hanya memberi ubat hormon…sy ingin mencuba produk HPA bg mengatasi masalah ini..apa produk yg disyorkan oleh HPA untuk masalah sy ini?

Salam qaseh, ya, paramaria plus ini sesuai untuk anda.

Salam Nor, cdgn herba HPA: Madu paramaria, teh manjakani, mega 3 kapsul.

Salam sabariah, memadai dengan 2 biji pagi, 2 biji malam.

Salam ez, cuba amalkan madu paramaria, teh manjakani, mega 3 kapsul.

salam..

saya baru 11 bln kahwin.saya mengalami sengugut n keputihan samaada sebelum ataupun selepas haid.berat badan saya pun naik serta rajin gastrik.apakah produk cadangan herba hpa sesuai utk saya..macam ane aturan makan n berapa biji sehari.saya sudah amalkan kopi radix merah n diet.
tq.

salam..

bulan 04 2010 genapla setahun kawin.lepas keguguran saya xpernah mengandungi lagi.berat makin naik,keputihan n sengugut yang terok..keputihan n sengugut 2 datang sebelum dan selepas haid.apakah produk hpa yang sesuai utk saya.tolongla sya……….
tq

Salam…saya mengalami haid yang melebihi 15 hari malahan berlanjutan hingga 2 bulan…apakah boleh saya ambil paramaria+ senggugut didalam tempoh haid tersebut

ayah selalu mgadu kat sy badanny slalu sakit2..ayah kerja kuat…so,,sy nak tanye produk apakah y sesuai untuk ayah sy????n untuk mghilangkan keletihan pula produk ape?????

salam..saya mengalami period yang tidak teratur sejak tahun 2004..bagaimana pun saya telah mengandung 2 kali..dan 2 kali juga saya mengalami keguguran..sehingga sekarang saya belum dikurniakan cahayamata lagi..apakah set yang sesuai untuk saya melancarkan period saya dan memberi saya peluang untuk hamil….period terakhir saya pada bulan 10/2009.

terima kasih.

Salam baby, berikut adalah set bagi lelaki untuk menguatkan otot dan sendi, masalah angin, dan juga buah pinggang.

Radix Kapsul – 2×2
Herba Tuju Angin – 2×2
Malac – 2×2
Teh Herba campur Madu – Minum 2 kali sehari

Insya Allah, keletihan juga dapat diatasi.

Salam,
Saya mempunyai masalah gastrik (angin) dan belum berkahwin. Saya baru sahaja beberapa minggu menggunakan produk HPA Paramaria Plus, Herba Tuju Angin, Kopi Radix, Teh Asiatica Plus dan Evening Primrose Oil. Saya juga berminat untuk mencuba kapsul Radix. Berapakah jarak yang perlu saya ambil untuk makan kesemua herba-herba ini? Bolehkah kapsul Radix diambil bersama kopi Radix? Apakah produk HPA yang sesuai untuk mengatasi masalah seperti kulit yang terlampau kering, masalah seperti kutil, Tinea Versicolor, stretch marks dan Syringoma? Ibu saya mempunyai masalah tulang belakang akibat jatuh di bilik air. Apakah produk HPA yang sesuai untuk ibu saya?
Diharap pihak HPA dapat membenatu. Terima kasih.

Salam,
Saya mempunyai masalah gastrik (angin) dan belum berkahwin. Saya baru sahaja beberapa minggu menggunakan produk HPA Paramaria Plus, Herba Tuju Angin, Kopi Radix, Teh Asiatica Plus dan Evening Primrose Oil. Saya juga berminat untuk mencuba kapsul Radix. Berapakah jarak yang perlu saya ambil untuk makan kesemua herba-herba ini? Bolehkah kapsul Radix diambil bersama kopi Radix? Apakah produk HPA yang sesuai untuk mengatasi masalah seperti kulit yang terlampau kering, masalah seperti kutil, Tinea Versicolor, stretch marks dan Syringoma? Ibu saya mempunyai masalah tulang belakang akibat jatuh di bilik air. Apakah produk HPA yang sesuai untuk ibu saya?
Diharap pihak HPA dapat membantu. Terima kasih.

saya berumur 25 thn dan mengalami masalah haid yang tidak teratur.saya menggamalkan EPO dan ingin mencuba Paramaria.soalan saya,blh kah paramaria di ambil bersama EPO.dan berapa kuantiti yg di syorkan?

sy amalkan paramaria.. alhmdulillah, amat puas hati dgn kesannya. harganya amat murah jika dibanding kualitinya. kesannya juga dpt dilihat dalam 2 hari. bagi wanita yg “bermasalah wanita” silalah cuba. murah dan amat berkesan. biiznillah :)

sy b’umr 21 tahun..sblum ini priod sy teratur.. bermula bln 12 tahun lalu hingga bulan 2 tahun ini sy x dtg priod..apabila sy ambil paramaria period sy dtg bulan 3 n 4..bln 5 n 6 sy x ambil paramaria, haid saya tidak datang..soalan sy, adakah priod sy bergantung kpda paramaria?dan apakah produk hpa lain2 yang perlu sy amalkan untuk normalkan haid..sy tak mengalami senggugut n keputihan

dpt kah jika lelaki mengambil paramaria?

Salam.

Berapakah jarak masa yang perlu saya ambil sekiranya saya ingin mengambil ubat homoepati dan supplemen herba yg lain (selain produk HPA).

Terima kasih.

Salam.

Adakah Paramaria dapat membantu menegangkan payudara?

Berapakah jarak masa yang perlu saya ambil sekiranya saya ingin mengambil ubat homoepati dan supplemen2 herba yg lain (selain produk HPA).

Terima kasih.

Assalam.wr.wr,

Saya kurang paham ttg dosis paramaria plus,di kemasan tertulis 3×2 kapsul sehari,tetapi di web ditulis utk wanita sdh menikah dosisnya 8xsehari. jadi sebenarnya bagaimana ya?
thanks.
Wassalam.wr.wb

Salam..saya baru mengambil paramaria ini. alhamdulillah baik-baik saja. badan lebih bertenaga berbanding sebelum.

assalammualaikum,saya zana dari rawang.nak tanya macam mana saya nak hubungi herbalis hpa.saya ada masalah keputihan yg teruk.saya ada mengambil ubat keputihan,paramaria,lady cheer dan kopi radik tapi masalahnya keputihan saya lg teruk.saya harap pihak tuan dapat bantu saya

salam kak,

saya ingin bertanya, sebelum ini saya pernah keguguran 2 bulan dan tidak perlu dicuci,kemudian saya datang haid yang normal kemudian bulan ke2 haid saya menjadi tidak normal hingga ke 18 hari,
saya nak tanya bolehkah saya menggunakan produk ini?

salam… saya ada masalah kulit sensitif…
muka sya berjerawat..dan meninggal kan parut…
saya da cuba bermacam2 produk..tp still mcm 2 juga….produk ni ada x yg sesuai dgn saya???

Salam..saya ign bertanya adakah sesuai bagi saya utk mengambil paramaria plus kerana sebelum ini saya pernah mengalami kandungan luar rahim dan saya mahu mangandung lagi..period saya tiada masalah.Terima kasih.

saya 20 tahun
sejak mula saya datang bulan..period saya x pernah stabil…kadang2 3 bulan sekali..kadang2 6 bulan sekali…sy pon naik konpius…pernah g jumpa doktor..tp doktor tu kate saya nie kurang darah n perkara nie amat biasa terjadi pada remaja…apa saya nk wat nie??sekarang pon dh 4 bulan x period…kekadang rase sakit mcm nk period..tp xkuar pon…pelik lah…g tanye doktor pon dia mcm xtahu…hadui…

salam ashikin, amalkan :

1. paramaria plus
2. teh manjakani
3. spirulina

saya telah mengamalkan paramaria slma 3 tahun,alhamdulilah,haid teratur,bila nk mai bulan je,xrasa sakit sperti sblm ini,,skrg sy sudah berkahwin 3 bulan,tapi sy blm hamil, apakah cadangan herbalis

salam…sy telah mengamalkan Paramaria Plus & Alhamdulillah syukur serasi dgn sy. Cuma, sy nak tanya, jika sy dalam perancangan ingin hamil lagi..adakah patot sy mengamalkan herba ini?

Salam,

Saya dan suami sekarang sedang mencuba untuk mendapatkan anak kedua. Kami telah mencuba selama 1 1/2 tahun walaubagaimanapun masih belum ada rezeki. Untuk makluman, saya mempunyai masalah kitaran haid tidak teratur iaitu jarak antara haid adalah antara 35 hari / 40 hari.

Kami kemudian telah berjumpa sebanyak 3x dengan doktor untuk menjalani “fertility treatment” dimana doktor telah memberikan ubat bernama “clomid”.

Pada bulan Disember 2010, saya disahkan mengandung. Walaubagaimanapun pada minggu ke 10, doktor mengesahkan bahawa janin tidak berkembang dan perlu dikeluarkan melalui d&c.

Sekarang, seorang kawan mencadangkan saya untuk menggunakan produk Paramaria Plus untuk memperbetulkan kitaran haid. Soalan saya, bolehkan saya makan produk tersebut dan masa yang sama saya makan uba-ubat yang diberikan oleh doktor fertility saya? adakah ianya akan menimbulkan sebarang kesan yang bertentangan, menjadikan kedua-dua ubat/ produk tidak efektif?

Harap dapat memberi penjelasan, terima kasih.

Salam Sofea, saya sarankan jarakkan masa di antara pengambilan ubat doktor dan herba HPA dalam masa sejam. Jangan diambil kedua-dua serentak kerana ianya amat berbeza.

Amalkan set kesuburan bagi mendapatkan kesan yang baik untuk mengandung:

– Herba Kesuburan
– Paramaria Plus
– Herba Senggugut
– Omega 3
– Roselle
– Herba Tuju Angin

assalamualaikum.baru2 ini saya baru mengalami keguguran..adakah paramaria plus selamat untuk saya?

Asalamualaikum. Saya ada ketumbuhan fibroid dan saya sekarang makan Mikroleni, Paramaria plus, Kopi radik, Rossele dan Shark. Bolehkah Herba ini dimakan sewaktu saya period. Kadang-kadang herba tersebut lama tidak ada stok ditempat saya. Selaian drp herba tersebut adakah herba lain yang boleh diambil.

salam.. saya sudah berkahwin..saya mengalami masalah kerap kencing..sekiranya saya minum air puteh selepas 30minit kemudian mesti saya terasa nak kencing yang tak boleh ditahan..adakah saya mengalami overactive bladder..dan apakah herba yang sesuai untuk saya

ini kan herba untuk wanita ci abg oooiii…

salam,

boleh tak bg sy sedikit penjelasan peranan paramaria plus dlm hubungan suami isteri..sekian terima kasih.

salam,
kat mana nak dapatkan paramaria plus????..
kalau kat farmasi @ kat kedai jamu ada jual tak?

salam jumiaty, boleh beli online dgn kami di http://duniaherbahpa.net/beli.asp

Boleh ke paramaria plus diambil ketika period?

salam atida, boleh.

Klu nk sembuhkn senggugut mmg kena ambik sinergi skali ka? Klu ambil herba senggugut shj berkesan x? Brp lama saya perlu ambil herba nie?

Tinggalkan komen

PERHATIAN!

*Mulai sekarang, laman blog ini akan berpindah sepenuhnya ke laman web baru iaitu http://www.duniaherbahpa.com . Segala info terbaru tentang produk dan berita HPA tidak lagi diupdate dalam blog ini. Sebarang pertanyaan dan komen juga hendaklah dikemukakan dalam laman web baru. Harap maklum. Sekian, terima kasih-DuniaHerbaHPA

PERHATIAN!!!

DIHARAP ANDA SEMUA BERI KERJASAMA UNTUK MENGHANTAR APA-APA KOMEN ATAU PERTANYAAN KE LAMAN WEB BARU IAITU www.duniaherbahpa.com . SEGALA KOMEN ANDA DALAM LAMAN BLOG INI TIDAK AKAN DILAYAN. HARAP MAKLUM.

Tanya Online


Muhamad Redza (0193093956)


Mirzan (012-2780799)


Nurul Huda (019-6786881)