Dunia Herba HPA

Kordial Roselle (Vitamin C)

Posted on: 5 Disember, 2006

rosellek.jpgNama saintifiknya ialah Hibiscus Sabdariffa, yang merupakan tumbuhan yang amat tinggi kandungan Vitamin C iaitu melebihi daripada keluarga limau. Kelebihan pengambilan kordial Roselle ini ialah:

1. Anti Penuaan

2. Pencegah penyakit kardiovaskular

3. Demam panas/selesema

5. Rawatan resdung (alahan)

6. Stress atau sukar tidur (Insomnia)

Komposisi (1 Liter per botol) :
Jus Roselle, sirap dan bahan pengawet yang dibenarkan.

Dos :
Goncang sebelum digunakan. Campurkan 1 bahagian pati dengan 4 bahagian air mengikut rasa.

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 15
Sabah & Sarawak: RM 18

Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 13
Sabah & Sarawak: RM 15

Nilai Mata (NM): 4

Beli Set Rawatan Resdung Secara Online Disini. Sila klik!

10 Respons to "Kordial Roselle (Vitamin C)"

Di mana saya boleh dapatkan bunga atau pokok roselle di kawaasan lembah kelang.

Salam Hazri, saya tidak punyai sebarang maklumat berkenaan tanaman roselle di lembah klang. Anda boleh hubungi pihak HQ HPA 049776805 utk maklumat lanjut. Wassalam.

salam,

saya pernah beli buah rozel dan buat jus sendiri, warnanya memang merah menyala, baruni saya ada beli kordial roselle keluaran HPA, tapi kenapa warnanya merah pudar tak merah macam buah rozel yang sebenar dan rasanya pun tak pior, agaknya mungkin kandungan buah rozel terlalu sedikit sangat kot.

Assalamu’alaikum. Saya mempunyai sebidang tanah dan berminat dalam penanaman rozel. Mohon mendapat malkumat mengenai penanaman pokok tersebut dari pehak HPA. Terima kasih

Assalammualaikum….

Saya ada menanam pokok rozel nie secara kecil.Jadi boleh saya tahu bagaimana saya ingin kembangkan ia menjadi pendapatan hidup saya kalau boleh saya nak tahu di Pulau Pinang.

assalamualaikum…….

saya ada menanam pokok rozel,lebih kurang 2ribu pokok.dan sekarang ni saya sedang membuka tapak baru untuk penanam pokok rozel.lebih kurang 2 ekar.dan saya jangkakan hasilnya nanti mampu memcecah 100kg/minggu ataupun lebih.
jadi saya berharap jika ada sesiapa yang mahu berkongsi pendapat ataupun mahu membeli buah rozel boleh hubungi saya di 019-4377925

kordial nie sesuai tak untuk baby 8 bulan, untuk merawat sembelit?

Salam En Muhammad Syafiq

Saya ingin tahu lokasi tanaman rozel En Muhamad.

saya mempunyai tanah yang di sewa seluas 8 ekar. saya berminat ingin menanam pokok rozel.

Saya duduk di Taman Melati, Wangsa Maju, KL. Kat mana nak dapatkan jus rozel yg terdekat?

Tinggalkan komen

PERHATIAN!

*Mulai sekarang, laman blog ini akan berpindah sepenuhnya ke laman web baru iaitu http://www.duniaherbahpa.com . Segala info terbaru tentang produk dan berita HPA tidak lagi diupdate dalam blog ini. Sebarang pertanyaan dan komen juga hendaklah dikemukakan dalam laman web baru. Harap maklum. Sekian, terima kasih-DuniaHerbaHPA

PERHATIAN!!!

DIHARAP ANDA SEMUA BERI KERJASAMA UNTUK MENGHANTAR APA-APA KOMEN ATAU PERTANYAAN KE LAMAN WEB BARU IAITU www.duniaherbahpa.com . SEGALA KOMEN ANDA DALAM LAMAN BLOG INI TIDAK AKAN DILAYAN. HARAP MAKLUM.

Tanya Online


Muhamad Redza (0193093956)


Mirzan (012-2780799)


Nurul Huda (019-6786881)