Dunia Herba HPA

Barut Berherba

Posted on: 4 Oktober, 2006

barut-herba.jpgBarut yang mengandungi herba-herba terpilih digunakan untuk tujuan seperti berikut:-

1. Untuk ibu lepas bersalin. Barut ini bertindak untuk mengempiskan dan mengembalikan bentuk badan yang asal.

2. Membantu mengecutkan saluran peranakan dan mengekalkan kewanitaan.

3. Memulihkan tenaga selepas bersalin.

4. Melancarkan perjalanan darah.

5. Mengeluarkan lemak berlebihan yang terdapat pada bahagian perut.

Harga :

Semenanjung : RM30

Sabah/Sarawak : RM35

39 Respons to "Barut Berherba"

selamat pagi,

saya ingin bertanya diluar kotak barut ada btulis barut berherba buleh ditukar kan,
1)so yang saya ingin bertanya mcm mana ia punya harga?
2)dalam permakaian barut berherba boleh tak sekiranya dcuci?
3)kenapa hpa tak buat barut untuk kanak2 baru lahir?
itu saja yang saya mahu tanya,terima kasih
assalamualaikum…
semoga hpa dapat mengluarkan produck yang baru ontuk orang2 islam.

selamat pagi,

saya ingin bertanya diluar kotak barut ada btulis barut berherba buleh ditukar kan,
1)so yang saya ingin bertanya mcm mana ia punya harga?
2)dalam permakaian barut berherba boleh tak sekiranya dcuci?
3)kenapa hpa tak buat barut untuk kanak2 baru lahir?
itu saja yang saya mahu tanya,terima kasih
assalamualaikum…
semoga hpa dapat mengluarkan produck yang baru ontuk orang2 islam.

Selamat pagi Cik Mawar,
1) RM 8 harga utk refill barut.
2) barut tak boleh dicuci cuma boleh dikeringkan sahaja.
3) Belum ada perancangan utk membuatnya. Anda boleh cadangkan kepada pihak HQ HPA. Sila emel ke wahida@hpa.com.my

Selamat pagi Cik Mawar,
1) RM 8 harga utk refill barut.
2) barut tak boleh dicuci cuma boleh dikeringkan sahaja.
3) Belum ada perancangan utk membuatnya. Anda boleh cadangkan kepada pihak HQ HPA. Sila emel ke wahida@hpa.com.my

berapa pjg ukuran barut ni?dr bwh dada ke bwh pinggul ke?

Salam Pn Ryme, barut berherba ini digunakan pada bahagian perut sahaja. Ia sesuai utk sesiapa sahaja malah org yg ingin mengempiskan perut buncit juga disarankan menggunakannya. Sapu minyak barut atau minyak but2 terlebih dahulu pada bahagian perut sebelum melilitnya.

saya mengalami masalah perut buncit. bolehkan saya menggunakan barut berherba ini untuk mengempiskan perut. Adakah barut berherba ini dikhaskan untuk wanita selepas bersalin sahaja.

Salam Pn Norhayati, barut berherba ini bukan sahaja utk wanita selepas bersalin tetapi boleh juga digunakan oleh sesiapa sahaja utk tujuan mengempiskan perut. Sila sapu minyak but-but atau minyak barut pada perut terlebih dahulu sebelum memakainya. Sgt digalakkan agar mengambil bersama Teh Asiatica Plus dan Stoma K utk kesan yg lebih baik. Wassalam.

Saya nak tanya, barut herba ni boleh tak dipakai segera sejurus selepas bersalin? atau kena tunggu beberapa hari sebelum memakainya? Ada tempoh dan syarat berapa kali pakai tak atau boleh dipakai sampai bila2 pun? terima kasih.

Norazilah bt. Abdullah @ Othman said,
16 November, 2007 at 4:53 pm

Askm.
Soalan saya, bolehkah barut berherba digunakan oleh wanita biasa dan kegunaannya tidak terhad untuk wanita yg bersalin saja. Sekian Terima Kasih.

Salam Pn Norazilah, barut berherba ini bukan sahaja utk wanita selepas bersalin tetapi boleh juga digunakan oleh sesiapa sahaja utk tujuan mengempiskan perut. Sila sapu minyak but-but atau minyak barut pada perut terlebih dahulu sebelum memakainya. Sgt digalakkan agar mengambil bersama Teh Asiatica Plus dan Stoma K utk kesan yg lebih baik. Wassalam.

Salam Pn Nurjiha, soalan anda akan dijwb kemudian. harap bersabar.

Salam Pn Nurjiha, jika bersalin secara normal dan tidak mempunyai apa2 masalah boleh terus memakai barut berherba tersebut.

utk yang bersalin secara cesarean juga sesuai tak untuk pakai barut herba ini. dan pada hari keberapa sesuai mula pakai.

Salam ukhwah semua, DIHARAP ANDA DAPAT BERI KERJASAMA UNTUK MENGHANTAR APA-APA KOMEN ATAU PERTANYAAN KE LAMAN WEB BARU IAITU http://www.duniaherbahpa.com . SEGALA KOMEN ANDA DALAM LAMAN BLOG INI TIDAK AKAN DILAYAN. HARAP MAKLUM. Wassalam.

salam macam mana saya ingin mendapatkat barut berherba ini?
yani, Kulim Kedah

Apakah bahan2 / herba yang diletakkan dalam barut berherba ni?

Boleh saya tau panjang barut berherba ni? Adakah sama dengan Az-Zahraa Korset tu?

Salam Ida, barut ini menggunakan daun lemuni,jintan manis dan rempah ratus sebagai bahan utamanya.

Salam Adriana, saiz barut berherba ini tidak sama dengan Azzahraa Korset (lebih panjang). Azzahraa korset boleh digunakan utk individu yg mempunyai saiz ukuran pinggang sehingga 40 inci. Kami kurang pasti akan saiz ukuran panjang barut berherba ini dan akan cuba menyemaknya semula.

salam….
nak tanya barut herba ni bleh diguna tak tuk lelaki.. untuk mengembiskan berit bucit atau ada produk lain untuk lelaki?

salam..
nak tanya…boleh ke barut berherba ni di pakai sekali dgn bengkung az-zahraa? ada kesan sampingan tak nanti?

terima kasih.

salam,
apakah khasiat yang terkandung dalam Kapsul wanita A & B ? Apa kebaikakan-kebaikan yang terdapat di dalamnya? terima kasih

bagaimanakah untuk mendapatkan barut herba ni ye? berapa lamakah jangka hayat untuk barut tersebut?

dimanakah saya boleh perolehi minyak barut atau minyak but-but?

nak tahu mcm mana nak order?

Az-Zahra vs Barut Berherba

tlg nyatakan perbezaan serta pro & kontra utk kegunaan selepas bersalin

Adakah kedua-duanya boleh diguna bersama, hanya salah satu serta yg mana lebih baik?

Salam,
Saya baru selepas keguguran (kandungan kurang sebulan. apakah produk paling sesuai untuk saya? yg mungkin boleh dimakan sbg ganti jamu dsb?

nak tanya, di mana hendak mendapatkan refill barut berherba? boleh dibeli secara online @ perlu ke stokis kedai @ pengedar hpa?

PUAN AISYAH

salam..sy nak tanya..boleh barut berherba ni dipakai oleh ibu yang bersalin secara pembedahan?..harap dapat jawapan..terima kasih

Assalamua’laikum.

Bergantung pada luka pembedahan itu, saya cdgkan pakai bile luka operation tu dah baik kerana barut herba ini perlu dipakai secara ketat, jadi klu luka belum sembut mungkin sakit klu dipakai secara ketat.

utk mempercepatkan kesembuhan organ dalaman serta luka pembedahan, sy cdgkan amalkan memakan mega 3 kapsul atau softgel dan minum teh herba pegaga.

barut berherba ni boleh pakai bberapa kali?
ataupun perlu direfill setiap kali nak pakai?

saya mempunyai pinggang melebihi 40 inci. Boleh muat ke barut berherba untuk saya kempiskan perut?

Salam, barut berherba ni boleh pakai berapa kali dan hanya boleh dipakai utk mlm hari shj kh?

saya baru saja beli barut herba ni dan difahamkan ada cara pemakaian disertakan dalam kotaknya. tapi tidak ada langsung cara pemakaian nya secara lengkap. harap HPA dapat mengatasi kekurangan ini dengan menyertakan dengan lengkap arahan pemakaiannya pada pengeluaran produk ini pd masa akan dtg.

salam…saya bersalin scra pembedahan,boleh ke slps hbs pantang baru menggunakan set bersalin?ini kerana masa pantang saya tidak guna apa-apa produk.apakah ubat yg sesuai utk saya slps pantang bagi luka dalaman dan untuk kecutkan rahim.

Salam…

Saya pernah membeli barut berherba HPA nie..tapi tidak pernah guna kerana tidak tahu bagaimana untuk memakainya.Keterangan pada kotak tidak lengkap.Bolehkah pihak HPA menerangkan cara pemakaian yang sebenar (berserta gambar)? Adakah tarikh luput bagi barut berherba ini kerana sudah hampir 2 tahun barut berherba tidak di gunakan.

assalamualaikum….sya ingin brtanya brpakh hrga bg set bersalin bagi yg bukan ahli HPA dan xadekah produk seperti bertungku iaitu herba dibungkus dengan kain apabila hendak digunakan dikukus untuk memanasknnya?

salam..

saya merupakan seorang ibu muda dan berkerjaya…saya mengalami masalah perut buncit dan kini anak saya sudah berumur 2 tahun setengah…soalan saya ialah :
1.boleh ke perut saya kempis semula memandangkan saya sudah mengalami masalah perut buncit selama 2 tahun setengah selepas melahirkan anak?
2. adakah pemakaian barut ini memberi kesan kepada berat badan? kerana saya cuma mengalami masalah perut buncit dan tetapi tidak mngalami masalah berat badan.Berat badan saya kini boleh di katakan ideal.
3. boleh kan barut ini di pakai pada siang hari selama 8 jam iaitu semasa working hours?

TQVM

sy nk beli refill dia…cmner nk beli ye..

Assalammualaikum, adakah barut herba ni dpt membantu membetulkan peranakkan? Adik ipar saya kini ada masalah dgn peranakkan yg sejuk, adakah barut herba boleh membantu?

Bolehkah kapsul didalam set bersalin HPA dimakan sekiranya anak mengalami jaundis/kuning

Tinggalkan komen

PERHATIAN!

*Mulai sekarang, laman blog ini akan berpindah sepenuhnya ke laman web baru iaitu http://www.duniaherbahpa.com . Segala info terbaru tentang produk dan berita HPA tidak lagi diupdate dalam blog ini. Sebarang pertanyaan dan komen juga hendaklah dikemukakan dalam laman web baru. Harap maklum. Sekian, terima kasih-DuniaHerbaHPA

PERHATIAN!!!

DIHARAP ANDA SEMUA BERI KERJASAMA UNTUK MENGHANTAR APA-APA KOMEN ATAU PERTANYAAN KE LAMAN WEB BARU IAITU www.duniaherbahpa.com . SEGALA KOMEN ANDA DALAM LAMAN BLOG INI TIDAK AKAN DILAYAN. HARAP MAKLUM.

Tanya Online


Muhamad Redza (0193093956)


Mirzan (012-2780799)


Nurul Huda (019-6786881)